- Menu przedmiotowe
- Karty usług
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Informacje podstawowe
symbol / znakowanie spraw: GN
lokalizacja: Urząd Miejski w Łasku, ul. Warszawska 14
Pracownicy
- Naczelnik - Beata Rybak-Strugała - tel. (43) 676-83-54, pok.54
- Inspektor - Magdalena Tracz - tel. (43) 676-83-40, pok.40
- Inspektor - Monika Matyjasik - tel. (43) 676-83-40, pok. 40
- Podinspektor - Marcelina Kubicka- tel. (43) 676-83-40, pok.40
- Podinspektor - Aleksandra Chudzia - tel. (43) 676-83-41, pok.41
- Inspektor - Aneta Nowicka - Szwebs - tel. (43) 676-83-41, pok.41
Zadania wydziału
- Zadania dotyczące gospodarowania nieruchomościami gminy, w tym prowadzenie spraw w zakresie:
- sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste osobom prawnym i fizycznym nieruchomości stanowiących własność gminy w drodze przetargu i bezprzetargowo,
- sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach stanowiących własność gminy wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą ułamkowej części nieruchomości gruntowej,
- zamiany nieruchomości stanowiących własność gminy na nieruchomości stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i osób fizycznych,
- oddawania w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność gminy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, oraz orzekania o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,
- regulowania stanów prawnych nieruchomości przeznaczonych do komunalizacji,
- ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości gminy,
- przygotowywania dokumentacji i wniosków w sprawie komunalizacji mienia,
- przejmowania nieruchomości od samorządowych osób prawnych,
- nabywania nieruchomości do zasobów gminy,
- wydzierżawiania, najmu, użyczenia i użytkowania nieruchomości stanowiących własność gminy,
- wykonywania prawa pierwokupu,
- nabywania prawa własności nieruchomości przez użytkowników wieczystych,
- ustalania nowej wysokości udziałów w nieruchomościach wspólnych stanowiących własność gminy,
- uwłaszczania osób prawnych i fizycznych,
- aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
- ujednolicania terminu trwania użytkowania wieczystego,
- wydawania decyzji o ustaleniu opłat adiacenckich:
- tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku jej podziału,
- z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku zabudowy, zakładania, przeprowadzania oraz wykonywania urządzeń technicznych na nieruchomościach gminy
- scalania i podziału nieruchomości,
- wydawania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości i ewidencji użytkowników wieczystych,
- ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność gminy,
- znoszenia współwłasności nieruchomości stanowiących własność gminy i osób fizycznych.
- sporządzanie deklaracji na podatek od nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości.
- Zadania wynikające z prawa geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- wydawanie postanowienia o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości,
- wydawanie upoważnienia dla geodety do wykonania ustalenia przebiegu granic,
- wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
- ocena prawidłowości wykonania czynności ustalania przebiegu granic nieruchomości przez geodetę oraz zgodności sporządzonych dokumentów przepisami, zwrot dokumentów geodecie do uzupełnienia,
- przyjmowanie dokumentacji rozgraniczeniowej, gdy nie dojdzie do ugody i nie ma podstaw do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
- umarzanie postępowania administracyjnego i przekazanie sprawy z urzędu do sądu,
- rozstrzyganie spornych spraw związanych z ustalaniem przebiegu granic na obszarach objętych scalaniem,
- przesyłanie ostatecznych decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości do sądów rejonowych właściwych do prowadzenia ksiąg wieczystych i do starosty.